Blog

Η εξαγορά της Pollfish: Μία ακόμα επιτυχία στο ελληνικό οικοσύστημα

By Endeavor Greece Feb 2, 2022

Η ιδέα που ταξίδεψε από την Πάτρα στη Νέα Υόρκη και μετατράπηκε σε κορυφαία πλατφόρμα έρευνας αγοράς παγκοσμίως

Η εξαγορά

Η Prodege ανακοίνωσε την εξαγορά της Pollfish, της σύγχρονης πλατφόρμας έρευνας αγοράς με απαντήσεις σε πραγματικό χρόνο παγκοσμίως, των επιχειρηματιών της Endeavor, Γιάννη Παπαδάκη και Ανδρέα Βούρκο. Η εξαγορά αυτή σηματοδοτεί το πέμπτο exit στο δίκτυο της Endeavor Greece, αναδεικνύει την ανοδική πορεία του ελληνικού οικοσυστήματος και επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για το 2022, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει χρονιά ορόσημο για την Ελληνική Τεχνολογία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Endeavor, φέτος θα είναι η πρώτη φορά που θα έχουμε ταυτόχρονα ρεκόρ σε όλα τα βασικά μεγέθη του οικοσυστήματος που δημιουργούν τα ελληνικά startups:

  • τον αριθμό εξαγορών και το μέγεθος των συμφωνιών,

  • το ύψος των κεφαλαίων που θα αντλήσουν με επενδύσεις και δανεισμό,

  • τις νέες θέσεις εργασίας και τον αριθμό εταιρειών που θα ιδρυθούν ή θα ξεκινήσουν δραστηριότητα στην Ελλάδα.

Η ιστορία της Pollfish

Η ιδέα πίσω από την Pollfish γεννήθηκε το 2013 στην Πάτρα. Μετά από 2 χρόνια ανάπτυξης της ιδέας και της πλατφόρμας, χωρίς ωστόσο καμία εμπορική επιτυχία, ο Γιάννης Παπαδάκης, CEO & Co-founder της εταιρείας, αποφάσισε να ταξιδέψει στην Αμερική σε μία προσπάθεια να απευθυνθεί σε μία μεγαλύτερη, πιο ανεπτυγμένη και ώριμη αγορά. Ήταν η σωστή κίνηση. Όπως ο ίδιος αναφέρει κατά τη διάρκεια του Outliers Podcast, στη Νέα Υόρκη κατάφερε να κλείσει την πρώτη εμπορική συνεργασία για την Pollfish. Αυτό ήταν και το πρώτο μικρό βήμα προς μία μεγάλη επιτυχία.

Τους πρώτους κιόλας μήνες της παρουσίας τους στην αμερικανική αγορά, οι τέσσερις ιδρυτές συνειδητοποίησαν ότι διέθεταν σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, με κυριότερα την ταχύτητα ολοκλήρωσης της έρευνας, τη χρηστικότητα της πλατφόρμας και το μεγάλο στοχευμένο κοινό. Βασιζόμενοι σε αυτά, κατάφεραν να βελτιστοποιήσουν τις ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες τους, να αναπτύξουν νέες, να διευρύνουν το πελατολόγιό τους και να έρθουν σε επαφή με σημαντικούς επενδυτές.

Μέχρι το 2019, η Pollfish είχε πλέον ωριμάσει και αναδειχθεί σε ένα σημαντικό case study για το ελληνικό οικοσύστημα και οι ιδρυτές Γιάννης Παπαδάκης και Ανδρέας Βούρκος εντάχθηκαν στην Endeavor επιθυμώντας να αποκτήσουν την παγκόσμια εμπειρία και οπτική που μπορούσε να τους προσφέρει το δίκτυο.

Μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη με πρόσβαση σε 650 εκατομμύρια καταναλωτές που εξαπλώνονται σε 160 χώρες παγκοσμίως και μιλούν 24 διαφορετικές γλώσσες. Αριθμεί 70 εργαζομένους, εκ των οποίων 55 άτομα απασχολούνται στα γραφεία στην Ελλάδα και 15 στην Αμερική. Το πελατολόγιό της περιλαμβάνει πάνω από 3.500 κορυφαίες μάρκες και εταιρείες όπως Spotify, Apple, Netflix, καθώς και μέσα ενημέρωσης και πρακτορεία, ενώ τα δεδομένα της έχουν χρησιμοποιηθεί μεταξύ άλλων από τις New York Times, Washington Post και Fox News.

Στους επενδυτές της συμπεριλαμβάνονται οι EBRD Venture Capital, Odyssey Venture Partners, PJ Tech Catalyst και Woodside Fund.

Η εξαγορά της Pollfish από την Αμερικανική εταιρεία Prodege, η οποία ειδικεύεται στο διαδικτυακό μάρκετινγκ, τις δημοσκοπήσεις καταναλωτών και την έρευνα αγορά, αποτελεί μία ακόμα μεγάλη επιτυχία του ελληνικού οικοσυστήματος. Μέσω αυτής, η αμερικανική εταιρεία θα γνωρίσει σε βάθος το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον και θα αποτελέσει έναν ακόμα ξένο παίκτη που δίνει ψήφο εμπιστοσύνης σε μία επιχειρηματική ιδέα ελληνικής καταγωγής. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση αυτή σηματοδοτεί την τρίτη μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα στις πρώτες 35 μόλις ημέρες του χρόνου, μετά την επένδυση ρεκόρ στην Viva Wallet από την JP Morgan και την εξαγορά της Accusonus από την Meta.

Για να μάθετε περισσότερα για την ιστορία της Pollfish από τον ίδιο τον Co-founder και CEO της, Γιάννη Παπαδάκη, ακούστε το σχετικό Outliers Podcast.