K: Blueground: Κάνει το σπίτι σας ξενοδοχείο

kouris_20160115_gr_2542-thumb-large

2 June 2016
Πηγή: www.kathimerini.gr

Ενα πυριγενές πέτρωµα, που υπάρχει κυρίως σε περιοχές της Αφρικής και της Σιβηρίας και περιέχει διαµάντια. Αυτά κατ’ αρχάς εντοπίζονται και έπειτα γίνεται η εξόρυξη και η επεξεργασία τους, ώστε να πάρουν την τελική µορφή τους, να αποκτήσουν αξία. Αυτό είναι το blueground. Και τι σχέση έχει ένα πέτρωµα µε µια ελληνική start-up που δραστηριοποιείται στη διαχείριση, την προώθηση και την τουριστική, κυρίως, αξιοποίηση ακινήτων; Γιατί τη βάφτισαν έτσι οι ιδρυτές της; «Για τον Ελληνα, παραδοσιακά, το ακίνητό του είναι κάτι πολύτιµο, είτε πρόκειται για δυάρι είτε για έπαυλη. Και όπως γίνεται στην εξόρυξη διαµαντιών, η blueground είναι ο έµπιστος συνεργάτης που θα συµβάλει στην ανάδειξη της πραγµατικής αξίας ενός ακινήτου. Πέρα από αυτό, όµως, η λέξη “ground” υποδηλώνει τη σχέση µας µε το real estate και το “blue”, ως χρώµα, παραπέµπει στην Ελλάδα», εξηγεί ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, γενικός διευθυντής και µέλος της ιδρυτικής οµάδας.

Για τον ίδιο, η ανάπτυξη και η επιτυχία της blueground δεν είναι απλώς θέµα επαγγελµατικής καταξίωσης. Είναι ένα προσωπικό στοίχηµα. Με σπουδές Ναυτιλιακών και Οικονοµικών, εργάστηκε ως στέλεχος σε µεγάλες εταιρείες πριν αποφασίσει να διοχετεύσει σε κάτι δικό του την εµπειρία και τη δηµιουργικότητά του. «∆ούλεψα ως σύµβουλος επιχειρήσεων στη McKinsey & Company, στην Αθήνα, κι έπειτα έφυγα για τη Σεούλ της Νότιας Κορέας, για να ενταχθώ στην οµάδα στρατηγικής της Samsung. Ηταν µια εξαιρετική θέση, όχι µόνο πολύ καλά αµειβόµενη, αλλά και µε ενδιαφέρον και προοπτικές». Γιατί, λοιπόν, την άφησε και επέστρεψε στην Ελλάδα; «Γιατί δεν αλλάζω µε τίποτα τη ζωή στην πατρίδα µας. Και γιατί αισθάνθηκα πως είχαν ωριµάσει οι συνθήκες να ξεκινήσω κάτι δικό µου».
Ο «χρυσοφόρος» τουρισµός

Μαζί µε τους συνεταίρους του επέλεξαν τον τοµέα του τουρισµού. Και πριν από τρία χρόνια ίδρυσαν την blueground – µεσούσης της κρίσης. ∆εν φοβήθηκαν πως θα µπορούσε να αποδειχθεί παράτολµο, αν όχι καταστροφικό; «Οχι», απαντά χωρίς δισταγµό. «Ακόµη και σε δύσκολες συγκυρίες, σε περιόδους “disruption” (διακοπής), όπως λέµε στη γλώσσα των επιχειρήσεων, όταν δηλαδή αλλάζει εντελώς µια βιοµηχανία, πάντα προκύπτουν ευκαιρίες. Μην ξεχνάτε ότι είµαστε η 12η µεγαλύτερη αγορά στον τουρισµό…» Ο ίδιος δεν το µετάνιωσε. «Σήµερα, και κάνω αυτό που ονειρευόµουν και η καθηµερινότητά µου είναι πολύ πιο ευχάριστη», λέει.

Βάση στην οποία στηρίχτηκε η start-up τους ήταν η λογική µε την οποία λειτουργούν δίκτυα ενοικίασης κατοικιών, όπως το πολύ επιτυχηµένο αµερικανικό Airbnb ή τα homeaway, housetrip κ.ά. «Αλλά δεν µείναµε σ’ αυτό. ∆εν δηµιουργήσαµε απλώς µία ακόµη πλατφόρµα όπου µπορεί κανείς να ανεβάσει φωτογραφίες του σπιτιού του για να το νοικιάσει». Σε τι διαφοροποιείται, λοιπόν, η δική τους εταιρεία; «Τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Νότια Ευρώπη, γενικότερα, ένας πολύ µεγάλος αριθµός ακινήτων, αθροιστικά τεράστιας αξίας, ανήκουν σε ιδιώτες, αλλά για διάφορους λόγους µένουν ανεκµετάλλευτα. Με τις κατάλληλες παρεµβάσεις αυτά µπορούν να µετατραπούν σε καταλύµατα υψηλής ποιότητας – τόσο σε υποδοµές όσο και σε υπηρεσίες». Εδώ έρχεται να κάνει τη διαφορά η blueground, προωθώντας το σπίτι όποιου ενδιαφέρεται να ενταχθεί στο δίκτυό της σε όλες τις κατηγορίες επισκεπτών: ταξιδιώτες, εταιρικούς πελάτες, ιδιώτες.

Πώς το κάνει αυτό; Είτε τα µισθώνει για µεγάλο χρονικό διάστηµα (τα επιπλώνει, τα εξοπλίζει, κάνει τις απαραίτητες αλλαγές και τα νοικιάζει µε τη σειρά της) είτε τα διαχειρίζεται µε ποσοστό: 12% των εσόδων αν αναλάβει µόνο την προώθηση και 18% αν αναλάβει την προώθηση και τη διαχείριση.

«Ετσι, οι ιδιοκτήτες αυξάνουν το εισόδηµά τους, εξοικονοµούν χρόνο αλλά και νιώθουν υπερήφανοι που το σπίτι τους αξιοποιείται µε αυτόν τον τρόπο», τονίζει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου. Λογικό ακούγεται, αν σκεφτεί κανείς τα… φέσια που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια πολλοί ιδιοκτήτες από τους νοικάρηδές τους!

Από την Κρήτη έως την Ισπανία!

Ας µάθουµε και τους υπολοίπους της τόσο δηµιουργικής οµάδας: ο Αλέξης Μαραγκός είναι επικεφαλής των πωλήσεων και του µάρκετινγκ• ο Ανδρέας Νεζερίτης έχει αναλάβει το κοµµάτι του business development• η Πέννυ Παπακωνσταντίνου είναι υπεύθυνη σε ό,τι αφορά αυτό που αποκαλείται «operations», δηλαδή ό,τι έχει σχέση µε τη διαµόρφωση ενός σπιτιού, από τον καθαρισµό µέχρι την επίπλωσή του. Αυτήν τη στιγµή διαχειρίζονται περίπου 200 ακίνητα: µια γκαρσονιέρα 40 τ.µ. στο Κολωνάκι είναι το µικρότερο, µια βίλα 450 τ.µ. µε οκτώ υπνοδωµάτια στη Μύκονο το µεγαλύτερο. Ποικιλία; Σίγουρα.

Ποικίλες είναι, άλλωστε, και οι ανάγκες που η blueground έρχεται να καλύψει. Από τη µια, υπάρχουν οι επαγγελµατικοί ταξιδιώτες, στελέχη πολυεθνικών που αναζητούν σπίτι για κάποιους µήνες. Είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί, όπως µαθαίνουµε από τον κ. Χατζηελευθερίου. Ενδιαφέρονται για διαµερίσµατα κυρίως νεόδµητα ή προσφάτως ανακαινισµένα στο κέντρο της Αθήνας, στα βόρεια (Μαρούσι και Κηφισιά) ή στα νότια προάστια (Γλυφάδα). Επειτα υπάρχουν όσοι ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής. Αυτοί δείχνουν πιο ευέλικτοι. Και στην περίπτωσή τους, στο «χάρτη» της ζήτησης µπαίνουν δηµοφιλείς ελληνικοί προορισµοί: Μύκονος, Σαντορίνη, Πάρος, Αντίπαρος, Κρήτη.

Είναι αισιόδοξοι οι άνθρωποι της blueground για το µέλλον της εταιρείας τους; «Φυσικά! Eχουµε τη στήριξη της Εθνικής Τράπεζας, που µπήκε στο µετοχικό µας κεφάλαιο  µέσω του προγράµµατος NBG Business Seeds. Μέσα σε ένα χρόνο ο τζίρος µας τριπλασιάστηκε. Εχουµε ήδη άµεση επικοινωνία µε περισσότερες από 200 επιχειρήσεις -από την LG και την Coca-Cola µέχρι την Oracle- και 100 πρεσβείες. Σύντοµα θα δραστηριοποιηθούµε στην Τουρκία και θα ακολουθήσουν η Ισπανία και η Ιταλία. Ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες µάς εµπιστεύονται. Ειδικά στην Ελλάδα, µέρα µε τη µέρα αλλάζει η νοοτροπία του “έχω ένα σπίτι, θα το νοικιάσω µέσω µεσιτικού γραφείου ή βάζοντας αγγελία σε µια εφηµερίδα”», λέει ο επικεφαλής της.

Tον ρωτώ για τις εντυπώσεις των ξένων από τη χώρα µας. «Στη συντριπτική πλειονότητά τους είναι πολύ καλές», λέει ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου. «Τους αρέσουν οι παραλίες, τα µουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι, το φαγητό, η ζωντάνια των πόλεών µας. Ενα µόνο φοβούνται: πως θα βρεθεί κάποιος επιτήδειος -ταξιτζής ή εστιάτορας, για παράδειγµα- που θα προσπαθήσει να τους εξαπατήσει και να τους χρεώσει περισσότερο για ένα προϊόν ή µια υπηρεσία. Αυτή η φήµη, δυστυχώς, υπάρχει ακόµα στο εξωτερικό και µας συνοδεύει. Στο χέρι µας είναι να την αλλάξουµε!».

  • Tags:
  • -

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

PAN_0002

5 χρόνια στήριξης της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα από την Endeavor

H Endeavor, διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός στήριξης της επιχειρηματικότητας με παρουσία σε 30 χώρες, συμπλήρωσε πέντε χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Print

Συνεργασία Endeavor Greece και Korn Ferry για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα

H Endeavor Greece, διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός στήριξης και προώθησης της επιχειρηματικότητας που συμπληρώνει φέτος 5 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
20265081_1638357429521351_3183067249782285022_n

ΚΟΝΒΑ και Yodiwo στο διεθνές δίκτυο της Endeavor

Δύο ακόμα ελληνικές εταιρείες, οι ΚΟΝΒΑ και Yodiwo, εντάσσονται στο παγκόσμιο δίκτυο της Endeavor, διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού στήριξης της […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
IMG_7805

Αλέξανδρος Χριστοδούλου, Sales Manager CHB Group

Τι θα συμβούλευες έναν επιχειρηματία που είναι σήμερα στα πρώτα του βήματα; Να είναι ειλικρινής, ευθύς και να παίρνει ρίσκα. […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
img_7740-1

Νίκος Χριστοδούλου – CEO CHB Group

Τι θα συμβούλευες έναν επιχειρηματία που είναι σήμερα στα πρώτα του βήματα; Να έχει όραμα, να είναι τίμιος και εργατικός. […]

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ